Quantcast

David P. Mikkelson

David P. Mikkelson wiki, David P. Mikkelson bio, David P. Mikkelson net worth, David P. Mikkelson nationality, David P. Mikkelson ethnicity David P. Mikkelson age, David P. Mikkelson birthday, David P. Mikkelson height, David P. Mikkelson weight David P. Mikkelson boyfriend, David P. Mikkelson girlfriend, David P. Mikkelson married, David P. Mikkelson husband David P. Mikkelson news, who is David P. Mikkelson, where is David P. Mikkelson David P. Mikkelson wikipedia
3,533 David P. Mikkelson religion, David P. Mikkelson interview, David P. Mikkelson life, David P. Mikkelson website David P. Mikkelson wife, David P. Mikkelson family, David P. Mikkelson education, David P. Mikkelson measurements, David P. Mikkelson email David P. Mikkelson phone, David P. Mikkelson salary, David P. Mikkelson address, David P. Mikkelson history, David P. Mikkelson facts

David Mikkelson is the co-founder and CEO of Snopes.com. He has been involved in the Internet realm for decades as a proponent of Urban Legends[7][1]

 

Background

David is a pioneer in the American Socio-political sphere of online news and content. Before search engines he was an early figure who wrote about themes concerning hoaxes, scams, missing kids, and fake news - all taking place in message boards and emails. Through emails, members or individuals would send him suggestions about the aforementioned topics he was writing about. By the time the 2000 Presidential election came about, he began to debunk political pieces that would spread around the internet communities. Since then he has been involved in many scandals concerning the use of facts on the internet, and also for his business practices. [9][4]

 

He started the site along with his ex-wife, Barbara Mikkelson, back in 1995. They met in the early 90s on a Folklore-themed online message board posting as "The San Fernando Valley Folklore Society". They later got married and began working on setting up the site. [8]

 

Education

Mikkelson graduated from the University of Texas at San Antonio in Computer science[1]

 

Controversies 

Embezzlement

After their divorce in 2015, a year later, Mikkelson's wife claimed in legal documents that he had embezzled more than $98k of company money over the course of four years using the money to go on trips with his girlfriend turned new wife. [4]

 

David wanted his salary raised from $240,000 to $360,000 – arguing that this would still put him below the 'industry standards' and that he should be paid up to $720,000 a year.

The divorce settlement stipulated that David Mikkelson receive a salary of $240,000 a year in 2015, while both of the former couple were due to receive $20,000 a month as a draw against profits, as well as a share of any net profit the company made after those payments. [4]

 

Marriage & Employees

David has been the topic of controversy after it was revealed that he spent company money to go on trips with his wife, Elysse Young, who was a well-known Pornographic actress in the 90s, and up until 2015, was still active as an escort. [4]

 

According to his ex-wife Barbara, David has also taken the steps to hire people she refers to as "prostitutes". [4]

Facebook

Due to the emergence of Fake news sites around the internet, Facebook has decided to make Snopes.com an arbiter in the veracity of news. [4]

All information for David P. Mikkelson's wiki comes from the below links. Any source is valid, including Twitter, Facebook, Instagram, and LinkedIn. Pictures, videos, biodata, and files relating to David P. Mikkelson are also acceptable encyclopedic sources.
This is a discussion about David P. Mikkelson. Concerns about the topic, its accuracy, inclusion of information etc. should be discussed here. Off-topic discussion not pertaining to David P. Mikkelson or this wiki will be removed.
  • Comment
    DavidStarr  •  12/22/2016 07:13:37 AM UTC

    Please note there is no citation number 9 that is used to claim "On August, 2015, Barbara and Mikkelson Barbara and David Mikkelson were detained by police today after an unrelated investigation of one of their editors lead police onto a paper trail of corruption, bribery, and fraud at the very heart of the fact-checking organization."  Of course that might be  because the original story was a satire site called the people's cube.


    Note https://www.facebook.com/angeledordaz?hc_ref=NEWSFEED Angel Ordaz  is spreading fake information about Snopes without verifying it and also claims to be a founder of this website everipedia on his facebook page.   He is only listed as an editor under the ID of Ordazon.  

    About the editing changes done by Ordazon.

    Their are no verifiable citations to the editing done on this page, the daily mail from the UK is a tabloid. Most of that tabloids information is rarely verifiable.  Since Ordaz is listed as an editor, and therefore somebody trusted, we can assume by that account one can ascertain that the validity and integrity of Everipedia is questionable at best.  
    It might be advisable to wait until a real newspaper with actual integrity investigates this story. It might also be smart not to cite the national enquirer in your articles as well.

  • Comment
    Angel Ordaz  •  12/22/2016 07:58:01 AM UTC
    You're absolutely right. You are also using the site correctly. The reason I used Daily Mail for this is because they claimed it was an exclusive interview with his exwife. 

    Thank you for the heads up. This page will be improved as time goes on, and it will get better too. 
Created: 12/21/2016 10:50:43 PM UTC
Last Modified: 01/01/2017 02:02:30 AM UTC